9 Nisan 2020 Perşembe

DÜN AKŞAM BİR TEPEDEN SANA BAKTIM AZİZ ÇEMİŞGEZEK


SAKALLI ŞİİR
Seninle nice günlerimiz geçti
Varlığın cemalimdeki gönençti
Şimdi maziyi anarım hüzünle
Öyle özledim ki sakalım seni

Güz ayında üşümeyeyim diye
Yaz ayında parlamayayım diye
Göstermezdin yüzümü serin yele
Öyle özledim ki sakalım seni

Sünnet diye söyledim sofusuna
Marx'tan yâdigar dedim solcusuna
Yatmış jiletler derin uykuya
Öyle özledim ki sakalım seni

Düşünceliyken sıvazlardım hafif
Hakederdi görenden biraz taltif
Kesilecek şey mi, nasıl da naif,
Öyle özledim ki sakalım seni.

Üzüntümü gizleyen bir perdeydin
Tebessümü gösteren bir sahneydin
Güzellere benden hoş bir nağmeydin
Öyle özledim ki sakalım seni

Aşık Mert söyler ki bu işin özü
Mecbur edenlerin yaşlansın gözü
Kıymet bilenler dinlesin er sözü
Öyle özledim ki sakalım seni

X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X


SÜRREAL POST-APOKALİPTİK ŞİİR
Fevkalade bir inşaa var ışıklı geniş odada
Belki çoktan mamur oldu bir yıkılıp yapılan bina
Döner dolaşır yine okur neticede bir ferd-i necaset
E eşşektir işte versen de altına makam-ı riyaset

Hiçbir şey var olmaz yoktan, değilse müsebbibi Yezdan.
Evveli vardır dimağda, kaldır bak çıkar altından.
Bekler sabırla duhulunu, bilir usul ve adabı,
Yahu dimağa deriz elbette, ne lalesi mabadı?

Bir direnç noktası vardır riyayla edilen raksın
Harbi iğrenç mokası vardır şu sizin starbaksın.
Değil konumuz ne kahve ne elektrik şimdilerde
Tesla'yı ırgalamaz ki açık veya kapalı devre

Sahte bir evliyayım, beliriveririm vakt-i leylde
Cemi iken müfred anlaşılırım işte en büyük hile!
Ağzımdan çıkan bu puşt zehir özümü fena dağlar.
Beni her dem inceden, hissettirmeden ağular.

Yalnızım diye korkma, bir başına kalmadın.
Hayır elbet delirmedin, konuşmuyor senle fırın.
Belki anlatacaktı sana bir askerlik anısını,
Dinlemeyecektin zaten gamlanma yarısını.

Uzadı bak günler, galip geliyor geceye
Corona var tabi gidemedi, Pelinsular Ece'ye.
Merd-i heceye sığdırdım, Binbir gece efkarı,
En güzel şifa tefekkürün, önemli değil miktarı.
-

Aşık Merd Ğalğayi (Radiyallahu Anh)
Tahriren fi yevm'il çaharşenbe min şehr-i evahir-i Mart 2020.
Be makam-ı Dârülgavur İzmir el mahmiyye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder